Kerst 2023

Het jaar 2023 is al bijna weer ten einde. Allereerst willen we u namens de stichting en de gehele familie Duijst bijzonder gezegende kerstdagen en een gezond en gelukkig 2024 toewensen.

Voor Bijja was het een bewogen jaar. Natuurlijk was het erg druk vanwege de werkzaamheden aan de aanbouw, dat zal iedereen die zelf een verbouwing meegemaakt heeft wel kunnen beamen. Met de aanbouw is er een slaapkamer en badkamer gerealiseerd op de begane grond. Dat is natuurlijk fantastisch, maar ook confronterend. Daarnaast is de progressie van de ziekte merkbaar en worden bepaalde dingen steeds moeilijker. Ook de zomervakantie op de camping gaf best veel problemen, waardoor er voor volgend jaar naar alternatieven gekeken moet worden. Voor het gezin Duijst – zult u beseffen – is dit van tijd tot tijd een bittere pil om te slikken.

Maar naast dit verdriet is het gezin – en daarmee ook de stichting – strijdbaar. Zo hebben we in het afgelopen jaar enorm veel kunnen realiseren. Uiteraard met als grootste project de aanbouw bij het huis. Als stichting hebben we natuurlijk door al onze fantastische donateurs een mooie financiële bijdrage kunnen doen, maar samen met Koelewijn Bouw – die zelf ook een enorme mooie donatie hebben gedaan – hebben we bijdragen kunnen realiseren van alle onderaannemers. Iedereen heeft zijn steentje bijgedragen, en samen met een subsidie van de gemeente en natuurlijk een eigen bijdragen van het gezin Duijst, hebben we de begroting rond kunnen krijgen. Daar zijn we enorm trots op, en dat blijkt maar weer waar een klein dorp groot in kan zijn. Lees hier meer over de gerealiseerde aanbouw.

Naast de aanbouw zijn er ook aanpassingen gedaan in het huis, zoals verbreding van de kozijnen t.b.v. rolstoelgebruik, klapdeuren en een geheel nieuwe keuken met een werkblad wat in hoogte verstelbaar is. Tevens is door twee donoren het mogelijk gemaakt dat er zonnepanelen op het dak zijn gelegd, zodat ook in de toekomst de energierekening naar beneden kan. Op deze manier hebben we een belangrijke bijdrage kunnen doen in de reden waarvoor onze stichting in het leven is geroepen: zorgen dat Bijja zo lang mogelijk thuis bij haar gezin kan blijven.

Maar helaas zijn we ook nog niet klaar. Er zal in de toekomst nog veel geld nodig zijn voor medicijnen, onderzoek naar deze ziekte en hulpmiddelen voor thuis. Zo is bijvoorbeeld de elektrische step aan vernieuwing toe en zal wellicht op den duur ook vervangen moeten worden door een scootmobiel.

Wilt u ons ook in 2024 weer helpen? We hebben uw hulp hard nodig. Dat kan uiteraard via een donatie, maar uw inzet als fondsenwerver, vrijwilliger of sponsor is zeer welkom. Kunnen we op u rekenen?

Wilt u doneren?
Dat kan eenvoudig via het formulier op de website: https://www.stichtingkvb.nl/help-mee/doneren/.  U kunt uw gift ook direct overmaken naar bankrekening NL34 RABO 0355 9951 66 t.n.v. Stichting Kracht voor Bijja.